Republica Moldova are o gama destul de variata de programe TV, insa din nefericire, majoritatea sunt in limba rusa. Inca din 2007 TVR 1 nu mai emite in Republica Moldova. Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova (CCA) a retras licenta de emisie lapostului romanesc, sub directa indrumare a lui Vladimir Voronin. Lucrul est eevident, caci la scrurt timp, acelasi Vladimir Voronin a incercat sa scoata din Moldova toti cetatenii romani, expulzandui de pe teritoriul tarii.

Prime TV

Singurul canat TV mai relevant a ramas PRO TV, care are in Chisinau un post local. Desi se difuzeaza si Acasa TV, acesta fiind axat mai mult pe can-can, nu poate fi considerat relevant.

TRM (Teleradio Moldova) transmite deaemenea in mare parte in limba romana. Pe teritoriul Republicii Moldova se mai pot urmari posturule romanesti National TV, Favorit, Minimax sau secvential Antena 1.

Desi se parea ca AIE (Alianta pentru Integrare Europeana) are o viziune comuna referitoare la limba in care ar trebui urmarite emisiunile in Moldova, in afara de Mihai Ghimpu, restul liderilor au trecut la limba moldoveneasca si la emisiuni in limba rusa.

# Jurnal TV transmite cel putin jumatate din buletinele de stiri in rusa, fara subtitrare in limba romana, obligand astfel telespectatorii ori sa invete limba rusa, ori sa schimbe canalul. Acestia se lauda ca difuzeaza filme in mod legal (cumparate), insa este de mirare de ce sunt asemenei tuturor filmelor din Moldova, traduse (vorbite) in rusa.

# Publika TV, despre care se spune ca a fost infiintata sub patronajul lui SOV (Sorin Ovidiu Vantu) in Transnistria, transmite si ea peste 40% n limba rusa.

Aceiasi sitiatie se regaseste pe majoritatea canalelor difuzate in Republica Moldova, rarele canale care subtitreaza in romana o fac cu greseli, dar de regula, mai totul e in ruseste.

Situatia este degradanta pentru cetatenii din Republica Moldova, foie ca isi denumesc limba romana sau moldoveneasca, insa nu o prea pot auzi la televizor. Gurile rele spun ca televiziunile care nu sunt controlate de comunisti, sunt contolate de Plahotniuc.

http://stiri.4-md.info/wp-content/uploads/2012/12/Prima-televiziune-din-Republica-Moldova-e1400155576662.jpghttp://stiri.4-md.info/wp-content/uploads/2012/12/Prima-televiziune-din-Republica-Moldova-150x150.jpgWebMDTeleviziuneMass Media,Programe TV
Republica Moldova are o gama destul de variata de programe TV, insa din nefericire, majoritatea sunt in limba rusa. Inca din 2007 TVR 1 nu mai emite in Republica Moldova. Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova (CCA) a retras licenta de emisie lapostului romanesc, sub directa indrumare a lui...